Mimo pandemii koronawirusa Lafarge w Polsce podtrzymuje swoje wartości oraz zobowiązanie wobec pracowników i przyłącza się do akcji #niezwalniajmy.

Tym samym firma składa publiczną deklarację o dołożeniu wszelkich starań, by w jak największym stopniu chronić miejsca pracy w swojej organizacji, szukając innych rozwiązań i oszczędności do zapewnienia ciągłości biznesowej. Akcja promuje odpowiedzialne praktyki pracodawców, którzy wspierają swoich pracowników zarówno w czasie prosperity, jak i kryzysu.

Według ekspertów Instytutu Badawczego Randstad pandemia COVID-19 spowodowała, że obecnie niepewność Polaków o pracę jest najwyższa od 10 lat. Jak wynika z raportu „Monitor Rynku Pracy”, aż 26% pracowników w Polsce obawia się zwolnienia, to o 17 p.p. więcej niż podaje badanie zrealizowane przed ogłoszeniem tzw. społecznej kwarantanny. Mając na uwadze niepokoje społeczne oraz bezpieczeństwo miejsc pracy na polskim rynku, firma Lafarge w Polsce dołącza do inicjatywy #niezwalniajmy zainicjowanej przez portal rekrutacyjny Homejob. Celem akcji jest zachęcenie firm do solidarności z pracownikami, pokazywanie przykładów rozwiązań w zakresie ograniczania kosztów bez zwalniania pracowników, a także wymiana doświadczeń z innymi firmami i krajami.

- W obecnej sytuacji dla każdego z nas najważniejsze jest bezpieczeństwo – zarówno to bezpieczeństwo w obszarze zdrowia, jak i bezpieczeństwo stałości zatrudnienia. Jako firma odpowiedzialna społecznie dokładamy wszelkich starań, aby nasi pracownicy byli na bieżąco informowani o sytuacji w firmie i czuli, że są dla nas zawsze na pierwszym miejscu – mówi Katarzyna Kowalik, kierownik ds. rekrutacji i wizerunku pracodawcy Lafarge w Polsce.

Lafarge w odpowiedzi na obecną sytuację związaną z pandemią COVID-19 podjęło już szereg inicjatyw wspierających pracowników w miejscu pracy oraz w czasie wolnym. We wszystkich obiektach i zakładach zastosowane zostały najwyższe standardy BHP i środki higieny, a tam, gdzie było to możliwe, wprowadzona została praca zdalna. Powołana została także grupa 60 koordynatorów ds. zapobiegania COVID-19, której zadaniem jest monitorowanie sytuacji w danej lokalizacji i dbanie o to, żeby praca mogła przebiegać w zgodzie z aktualnie obowiązującym rygorem sanitarnym i przy zachowaniu maksymalnych zasad bezpieczeństwa. Każdy z pracowników otrzymał również pakiet maseczek chirurgicznych oraz jednorazowych rękawiczek do prywatnego użytku.

W trosce o pracowników uruchomiona została także kampania #zadbajmyosiebie, w ramach której publikowane są m.in. wskazówki dotyczące pracy z domu, planowania czy zdalnego zarządzania zespołem. Pracownicy spotykają się regularnie online, żeby podtrzymywać zaangażowanie, ale też wyznaczać punkty w harmonogramie dnia i ułatwić rodzicom godzenie obowiązków z opieką nad dziećmi. Firma organizuje szkolenia online z zakresu radzenia sobie z emocjami, przygotowała filmy uczące relaksacji, umożliwiła pracownikom otwarty dostęp do aplikacji INSPIRO, która daje ogromne możliwości nauki, rozwoju czy spędzania wolnego czasu.

O akcji #niezwalniajmy

Akcja społeczna #niezwalniajmy to reakcja na obecną sytuację na rynku pracy, który istotnie zmienił się wraz z pandemią koronawirusa. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na konieczność utrzymania jak największej liczby miejsc pracy tak, aby gospodarka jak najszybciej mogła się odrodzić. Inicjatorem i organizatorem akcji jest Homejob, portal pracy zdalnej i elastycznej. Patronami akcji są: Polskie Stowarzyszenie HR, Business Centre Club, Karta Różnorodności koordynowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Global Compact Network Poland, CR Navigator, Better, Social Impact Alliance for Central & Eastern Europe i Admind. Więcej informacji o akcji znajduje się na stronie https://niezwalniajmy.pl/.

 

Źródło i fot.: mat. prasowe


W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku nowych przepisów w zakresie ochrony danych osobowych (RODO), chcemy poinformować Cię o kilku ważnych kwestiach dotyczących bezpieczeństwa przetwarzania Twoich danych osobowych. Prosimy abyś zapoznał się z informacją na temat Administratora danych osobowych, celu i zakresu przetwarzania danych oraz poznał swoje uprawnienia. W tym celu przygotowaliśmy dla Ciebie szczegółową informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Wszelkie informacje znajdziesz tutaj.
Zachęcamy również do zapoznania się z naszą nową Polityką Prywatności.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu z naszym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych pod adresem iodo@elamed.pl

Zamknij